Kime analyse og kommunikasjon fyller i disse dager tre måneder, og feirer med ansettelsen av den prisvinnende tekstforfatteren og rådgiveren Martin Brurås.
I mars startet Kruse Larsen byrået Kime, et byrå spesialisert på analyse, merkevare- og omdømmestrategi.
- Jeg er veldig glad for å ha fått Martin om bord. Han står bak prisvinnende kreative konsepter, samtidig som han har erfaring fra både strategisk og operativt PR-arbeid. Han har en allsidighet og spisskompetanse som passer oss veldig godt, sier Rolf Ellingsen Aaneland, daglig leder i Kime.
Martin Brurås har tidligere jobbet i byråer som Fasett, The Oslo Company og Släger, i tillegg til et lite stopp i København hos Co/Plus. I løpet av disse årene har han hjulpet kunder som blant annet Norwegian, Netflix, TINE og Lyse-konsernet med å løse sine utfordringer. Dette har også resultert i utmerkelser i både norske og internasjonale kommunikasjonskonkurranser.
- Det var noe umiddelbart tiltrekkende med Kime og modellen de jobber etter. Allerede etter første korte prat med Rolf kjente jeg at dette er noe jeg vil være med på. Det er rom for fornyelse i måten selskaper jobber med omdømme og strategisk merkevareledelse. Å bidra til slik innovasjon er vanvittig motiverende, og forutsetningene for å få til noe bra virker veldig gode når man også sitter så tett på Kruse Larsen og Pressure, sier Martin Brurås.
Nå er første kvartal i drift gjennomført for det nye byrået, og det har i tillegg til nyansettelsen skjedd mye.
- Det har vært høyt tempo det første kvartalet, Kime har faktisk fått inn en ny kunde hver tiende dag! Vi har også gjennomført en omfattende omdømmeundersøkelse, og utviklet et rammeverk for strategisk omdømmebygging der vi kombinerer faglig beste praksis med behovene næringslivsledere har i dag. Så her er vi i gang med flere spennende strategiprosesser, sier Rolf Aaneland.
Veksten betyr også at det er flere gode hoder på vei inn i Kime.
- Vi har også enda en rekruttering som forhåpentlig er på plass over sommeren. Men det må vi nesten komme tilbake til, sier daglig Rolf Aaneland, hemmelighetsfullt.